گروه کوهنوردی زاگرس نشینان دنا

گروه کوهنوردی زاگرس نشینان دنا با مدیریت سید علی جلالفرد

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

۲۱
ارديبهشت

دنا، کوه دنا یا رشته‌کوه دنا، بلندترین و بزرگ‌ترین چین‌خوردگی رشته‌کوه بزرگ زاگرس محسوب می‌شود و دارای خط‌الرأسی به طول تقریبی ۹۰ کیلومتر است. نام این کوه برگرفته از شهری باستانی دهنار (ده انار) در دامنه جنوبی کوه می باشد که آثار ویرانه های ان‌ در نزدیکی روستاهای خونگاه و دشت رز شهرستان دنا مشهود است.

  • سید علی جلالفرد
۲۱
ارديبهشت

 

برای دانلود بر روی دکمه ی زیر کلیک نمایید.

Download 

  • سید علی جلالفرد
۲۱
ارديبهشت

طبیعت بکر یاسوج+تصاویر

 


 

پارک جنگلی یاسوج,آبشار یاسوج

یاسوج با طبیعت بکر خود، بزرگترین پارک جنگلی جنوب کشور را از آن خود کرده است

 

یاسوج با طبیعت بکر خود، بزرگترین پارک جنگلی جنوب کشور را از آن خود کرده است.اصلی ترین جاذبه گردشگری شهر یاسوج آبشار زیبا و معروف یاسوج می‌باشد این آبشار در فاصله 2 کیلومتری مرکز شهر و در شمال شهر یاسوج واقع است

 یاسوج یا یاسیج به محلی اطلاق می شود که گل های یاس در آن به صورت فراوان می روید؛ و این نام یکی از شهرهای جنوب غربی کشورمان است. این شهر مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بوده و به دلیل قرار گرفتن در منطقه اقلیم سردسیری و بارش برف و باران بسیار، دارای آب و هوای متمایل به سرد و از منابع آبی کافی برخوردار است. در فصل زمستان برف زیادی در این شهر می بارد و برای مدتی طولانی اکثر نقاط و ارتفاعات آن؛ پوشیده از برف است. به همین منظور «پیست اسکی کاکان» که در دامنه‌های رشته کوه زاگرس قله دنا در ۱۸ کیلومتری شهر یاسوج نزدیک به دهستان کاکان واقع شده مکان بسیار مناسبی برای علاقه مندان به این رشته ورزشی است.

  • سید علی جلالفرد